dimecres, 23 de febrer del 2011

Joan Colomines

Barcelona, 1922-2011
Va escriure nombrosos treballs en poesia, teatre i assaig i va dotar en general la seva obra d’un to marcadament catalanista.
Després de militar a organitzacions catalanistes en temps del franquisme (FNC), i després de passar breument pel PSC, va ingressar en 1977 a les files de CDC, partit del que fou diputat del Parlament durant tres legislatures.
Va ser també president de l’Associació Catalana d’Ex-presos polítics i president de la Comissió de Política Cultural del Parlament de Catalunya.
Passaven camions

Passaven camions
plens de la gent
que anava cap a l'Ebre

I tot nasqué
d'aquell mes de juliol
-pels grans, de molt abans
d'aquell mes de juliol,-
de quan tot eren canonades
i tot cues pel pa,
de quan la gent
cremava les esglésies
i treia mòmies pels carrers.
I tot eren requises i passeigs
i morts i sacrificis.

Jo m'ho mirava trist.

Llavors, durant la guerra,
em recordava sempre dels confits
que anant a l'escola
comprava per deu cèntims,
del meu cinema del dijous
amb la poma vermella al cap d'un pal,
de colomar i de gat.

Llavors veia la gent plorar.

I gairebé com ara.
I tot s'anava fent més dur.

En el saqueig d'un magatzem
vaig assolir queviures,
sense la por dels trets.

I vaig entendre
per què la gent no plora sempre al front.

I en recordar la gent
que anava cap a l'Ebre
sento una gran tristor
                         Joan Colomines

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada